پروفسور حسین آفریده عصر دوشنبه در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی شیروان، اظهار کرد: این مذاکرات زیر نظر مستقیم رهبر معظم انقلاب است که نگاه ویژه ای به آن دارند و تیم مذاکره کننده ایران واقعا سنگ تمام گذاشته، چرا که مذاکره با غربی ها بسیار دشوار است.

رییس کمیسیون انرژی در مجالس ششم و هفتم با بیان اینکه ایران در مذاکرات به لحاظ انرژی موفق بوده و غنی سازی حاصل شده، گفت: اگر تحریم ها برداشته شود شاهد رونق اقتصاد خواهیم بود و از فردای آن صنعت نفت و گاز ما به سمت جلو خیز برخواهد داشت.

 

آفریده افزود: افزایش ظرفیت تولید، رونق اقتصادی و به دست آوردن بازار از مزایای توافق هسته ای و برداشتن تحریم ها است که امید است با هدایت های رهبری و پیگیری رییس جمهوری این مذاکرات به سرانجامی مطلوب برسد.

نماینده مردم شیروان در ادوار مجلس شورای اسلامی گفت: اگر این مذاکرات منجر به توافقنامه نهایی شود برای کشور چیزی حاصل می شود که غربی ها فکر آن را نمی کردند و اسراییل بسختی از آن وحشت دارد.

آفریده در ادامه، توسعه و پیشرفت کشور را در گرو حرکت روی مرزهای دانش دانست و گفت: امروز در دنیا بیشترین پول را علم شیمی تولید می کند ولی در ایران دانش آموختگان این رشته بیکارند چرا که در زمینه شرکت های دانش بنیان کاری نکرده ایم.

وی گفت: ما با فروش نفت و پتروشیمی به صورت خام و نیمه خام نمی تواند اشتغال ایجاد کنیم چرا که اشتغال بالا در گرو احیای شرکتهای دانش بنیان است که خوشبختانه نگاه به این امر بخش، بعد از طرح مبحث اقتصاد مقاومتی از سوی رهبری، قوت گرفته است.

آفریده با تاکید بر حمایت دولت از اقتصاد دانش بنیان، افزود: شرکت دانش بنیان دانشگاه را نجات می دهد ولی متاسفانه ما دیر آن را شروع کردیم و اگر قرار است ایران در سال 1404کشور اول منطقه باشد باید با ایجاد شرکت های دانش بنیان، علم را به ثروت تبدیل کند.

رییس دانشکده هسته ای دانشگاه امیر کبیر تهران گفت: ایران از بعد پرتاب سفینه، از کره جنوبی جلوتر است که این امر با کمک شرکت های دانش بنیان محقق شده و کره جنوبی با وجود قدرت اقتصادی از ما عقب مانده و یقینا ایران پیشرفت هایی بهتر از این نیز خواهد داشت.

منبع: ایرنا 

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">