شهید «مهدی شعبانی» در سال 1343 در یکی از طایفه های عشایر شیروان به دنیا آمد. پدر شهید همیشه قبل از تولد او می گفت که من یک فرزند پسر خواهم داشت که در راه امام زمان (عج) شهید می شود.

پدرش آموزه های دینی را به او آموخت. او از بدو کودکی با زندگی چادر نشینی و مشقت های آن آشنا بود و از همان دوران کودکی به والدین و بزرگترها احترام می گذاشت. در دوران نوجوانی و برای تحصیل به روستای گلیان شیروان رفت تا در آن جا ادامه تحصیل دهد. در همه دوران معلمان و اولیای مدرسه از او راضی بودند. او دوستان و پسر عموهایش را به نماز خواندن تشویق و به سوی دین و احکام راهنمایی می کرد و به نماز اول وقت اهمیت زیادی می داد و هر روز صبح قرآن می خواند. به دلیل علاقه اش وارد حوزه علمیه شد.

اوقات فراغتش را در محل زندگی عشایر با درس خواندن و مطالعه کتاب های شهید مطهری، تحقیق و روضه خوانی در مراسم های مذهبی می گذراند. نماز و احکام دین را به عشایر آموزش می داد. از صفات و ویژگی های اخلاقی شهید صداقت و شجاعت بود. در دوران قبل از انقلاب اعلامیه ها را به فرمان امام (ره)، پخش می کرد و از آن جایی که امکانات کم بود آن ها را دست نویس می کرد.

او یک طلبه بسیار متدین و باغیرت و نسبت به بی حجابی بسیار حساس بود. بعد ازپیروزی انقلاب اسلامی هم مردم را به حضور در جبهه ها برای دفاع از ناموس و دین تشویق می کرد.

او در ولایت پذیری بسیار جدی بود و همیشه تاکید داشت جنگ یک تکلیف الهی است و در سن 18 سالگی به جبهه رفت. در سال 1361 به طور داوطلب از طرف بسیج سپاه مشهد به جبهه اعزام شد و در مورخه 12/02/1361به شهادت رسید.

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">